På Naur-Sir Skole har vi tænkt videre i begrebet "bevægelse i undervisningen" og har oprettet "PULS" 
Som alle andre skoler skal vi også have bevægelse i undervisningen forhold tilskolereformen. Hos os har vi valgt at kombinere bevægelsen med en blanding af DGI-Ungleder Uddannelsen, en dannelsesmæssigt perspektiv for de store elever (5.-7.kl), trivsel på tværs, social ansvarlighed og så bevægelsesaktiviteter.

Socialt ansvar
I vores model for "PULS" ligger der en stor del af socialt ansvar fra de store elevers side. De er nemlig med på banen i forhold til det indhold er er i PULS. 7.klasse er med omkring 2.,3. og 4.klasse og 5.-6.klasse er med omkring 0.-1.kl.
Det betyder at eleverne kommer til at kende hinanden i andre sammenhænge end i den normale undervisning. Det betyder også at eleverne ikke føler sig fremmede for hinanden i f.eks. emneuger hvor vi blander klasser på tværs.

Fagligt indhold
PULS er ikke kun klassiske idræts/bevægelses-aktiviteter man kan lige så vel være en kombination af fag fra fagrækken.
Det kan være 7.klasse (sammen med en lærer) planlægger Hente-Diktat i Dansk, Tabel-rundbold i matematik eller en løb med kongerækken rundt i skolen eller på legepladsen.
Her får de store elever (5.-7.kl) en mulighed for at reflektere over egen læring og koge det ned til de elever de skal have til at deltage i legen.

Bevægelse
En del af den bevægelse som skal være i undervisningen jvf. den nye skolereform (45 min. igennemsnit pr dag) har vi valgt at lægge som en 60minutters lektion 1 gang i ugen for alle elever. Det betyder at vi får en mulighed for at lave noget "program-sat" faglig bevægelse hvor vi samtidig kan udfordre de store elever på deres anskuelse af undervisningen.